-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42536 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چگونه حضرت مريم بدون ازدواج و تماس با كسي فرزندش مسيح عليه السلام را آبستن گرديد ؟ در صورتي كه بدون عمل لقاح , سلول جنسي ماده به تنهايي قادر به اعمال حياتي نيست ؟
پـيـش از آن كه به موضوع باردار شدن حضرت مريم رسيدگي كنيم , توجه شما را به كلي نبودن اين اصل معطوف مي داريم ; زيرا واحد حيات ( سلول ) معمولا در پرتو لقاح دوجزء جنسي به وجود مـي آيد و غالبا بدون تركيب دو جزء نر و ماده قادر به انجام وظايف حياتي نيست ; ولي تجربه نشان داده اسـت كـه مـحـركـهـاي ديـگـري غـيـر از اسـپرماتوزوئيد توانايي آن را دارند كه اختلال فـيـزيـولوژيكي تخمك را برطرف ساخته و آن را وادار به تقسيم نمايند و وجود جانداران بكرزا مويد اين نظرمي باشد . دانـشمندان مي گويند تخمك بعضي از جانداران قدرت آن را دارد كه بدون انجام عمل لقاح نمو خـود را شـروع كـرده و به پايان برساند اين كيفيت را بكرزايي پارتنوژنز و جانداراني كه به اين طريق تكثير پيدا مي كنند , جانداران بكرزا مي گويند . در نوعي از حشرات مانند شته بكرزايي مشاهده مي شود , شته ماده تخمكهايي به وجود مي آورد كه خود مولد شته هايي جديد مي باشد و اين شته ها نيز به نوبه خودتخمكهايي را توليد مي كنند ; و تـجـربه نشان داده است اگر شرايط مساعد ادامه پيداكند و يا اين گونه حشرات را در محيط مـنـاسـبـي پـرورش دهند تا چند سال از راه بكرزايي تكثير پيدا مي كنند در همين حشرات ( شـتـه هـا ) اگر شرايط زندگي نامساعد شود , حشراتي از بكرزايي به وجود مي آيند كه دو نوع تـخمك كوچك وبزرگ در دستگاه تناسلي آنها توليد مي گردد , از تخمكهاي بزرگ , صد در صد حشره ماده ( شته ماده ) به وجود مي آيد . در عـده اي از جانداران ديگر مانند ستاره دريايي و كرم ابريشم ديده شده كه گاهي تخمكها بدون انجام عمل لقاح نمو خود را شروع مي كنند . در مـلكه زنبور عسل كه فقط در تمام مدت عمر يك مرتبه با زنبور نر نزديكي مي كندنيز مشاهده مـي شـود كـه تخمكهايي كه با سلول جنس نر تركيب شده اند , به زنبور عسل كارگر ماده تبديل مـي گردند , ولي تخمكهايي كه به عللي با سلولهاي جنس نر تركيب نمي شوند , بدون انجام عمل لقاح از دستگاه تناسلي ملكه خارج شده و عموما نموكرده , به زنبورهاي نر تبديل مي گردند . گروهي علت نمو اين تخمكها را عوامل و محركهاي ديگري غير از اسپروماتوزوئيد مي دانند كه توانايي برطرف ساختن اختلال فيزيولوژيكي تخمك را دارند . علاوه بر اين بايد توجه كنيم كه جانداران ذره بيني مانند ميكروبها , باكتريها وويروسها بدون عمل لقاح تكثير مثل مي كنند . هيدر از راه جوانه زدن تكثيرنموده و آميب از راه تقسيم سلول اولي تكثير مثل مي نمايد . بـرخي از دانشمندان موضوع بكرزايي را درباره بعضي از زنان كه بدون تماس با مردي باردار شده بـودنـد , تـصديق نموده و اعلام كردند كه غده هاي زهداني برخي از زنان نشان مي دهد كه بدون عمل لقاح قادر به وظايف توليد و تكثير مي باشند . تا اينجا روشن شد كه بكرزايي و توليد مثل بدون عمل لقاح امري است ممكن و درپاره اي از موارد صورت تحقق به خود گرفته است . روي ايـن اساس , امكان باردار شدن حضرت مريم بدون تماس و انجام گرفتن عمل لقاح ,خود به خود روشن گرديد . قرآن كريم درباره نخستين مراحل بارداري او چنين مي فرمايد : فرشته اي در برابر مريم به صورت بشري مجسم گرديد و به او گفت :من از ناحيه خدا مامورم كه فرزند پاكيزه اي به تو ببخشم . مـريـم از ايـن بـشـارت سخت تعجب كرده و گفت : من با كسي تماس نگرفته و هرگز به اعمال نامشروع آلوده نشده ام فرشته در پاسخ وي گفت : اين كار براي خدا آسان است . (1)بـنـابـر ايـن , هـيـچ بـعـيـد نـيست كه عوامل ناشناخته اي روي سلول جنسي حضرت مريم اثرگذاشته كه بسان محركهاي ديگر ( در تمام بكرزاييها ) موجب نمو و رشد سلول جنسي او شده باشد . نـظـري به ولادت حضرت مسيح عليه السلام بيفكنيم ; هدف اين بوده كه خداوند بشري به وجود آورد كه مظهر قدرت او باشد و زندگي او از نظر تولد اعجاز آميز گردد و ازاين طريق حجت را بر مـلـت لـجـوج بـنـي اسـرائيل كه زير بار دعوت پيامبراني كه پس ازموسي بن عمران آمده بودند نمي رفتند , تمام كند . (2)خدايي كه نخستين ماده حيات و اولين سلول زنده را به وجود آورده و خدايي كه نخستين بشر را بـدون عـمـل لـقـاح آفريده است , روي مقصدي كه در بالا اشاره شدمي تواند بدون عمل لقاح , انساني كامل و پيامبري بزرگ به وجود آورد كه تولداعجاز آميزش دليل روشني در مقابل مخالفان لجوج او باشد . به عبارت ديگر : پرورش سلول ماده در رحم مادر , معمولا از طريق لقاح انجام مي گيرد نه دائما , و اين علت عادي است كه ما با آن مانوس شده ايم ولي هرگزدليلي بر اين نداريم كه از طريق ديگر , امكان پذير نباشد . بـلـكـه مـمكن است در اين راه عللي باشد كه بتواند سلول ماده را پرورش بدهد و آن رابه وظايف حـيات وادار سازد و اگر اين قبيل علتها بر ما كه معلومات ناقصي ازاسرار زندگي داريم پوشيده باشد , براي خداي بزرگ و دانا و توانا پوشيده وپنهان نيست .

پاسخ به پرسشهاي مذهبي
مكارم شيرازي - ناصر و جعفر سبحاني 1 - سوره مريم , آيه 17 تا 21 . 2 - شـايـد جمله : و لنجعله آيه للناس ( آيه 21 ) اشاره به همين مطلب باشد يعني , مي خواهيم وجود عيسي بن مريم را آيت و معجزه اي قرار دهيم .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.